NÅR LIVET SVINGER

paskeliljerLørdag 9. april kl. 10 – 14 er det et seminar i Risør frikirke. Det handler om diakoni, om livet, om det å være menneske, og om det å holde balansen når det svinger. Altså, handler det også om å finne gode veier videre.

Alle opplever vi at noe iblant blir så helt annerledes enn vi hadde tenkt. Det kan være hendelser, diagnoser, beslutninger, konjunktursvingninger, løyner, krenkelser osv.osv. Ofte er det utfordringer som bringer med seg både sorg, smerte og fortvilelse. Iblant kan også det som gjør livet annerledes handle om aksept, applaus, nye muligheter og kjærlighet.

Seminaret arrangeres av Risør frikirke.

2014-02-25 18 01 12Som prostidiakon er jeg bedt om å ha ansvaret for denne seminardagen. Overskriften på dagen er: «Når livet svinger, hvordan og hvor finne balansen». Det vil bli foredrag og intervjuer. Jeg føler meg priviligert som nå i over 20 år har fått arbeide som i prostidiakon i den norske kirke, med fokus på ensomhet, rus , psykisk helse, relasjonskonflikter og sorg. I tillegg har jeg i over 20 år ledet et tilbud til etterlatte etter selvmord i Kristiansand, og i 12 år vært leder for et psykiatrisk dagsenter. Jeg fikk en god start i arbeidslivet da jeg for snart 40 år siden fikk arbeide på Vegårshei alders og sjukeheim.

Det er naturlig at alle menigheter i Aust Nedenes prosti også inviteres til å delta på denne seminardagen i Risør frikirke.

Per Emanuelsen

Påmelding til pastor. tlf 41103960  mail: risor@frikirken.no