Julefeiring i Risør Frikirke

[singlepic id=82 w=320 h=240 float=left]JULAFTEN: Vi gledet oss over en full kirke. Ikke minst sa mange at det var hyggelig med alle ungdommene i «julekoret». Flott at så mange ville være med å synge og gjøre festen enda mer høytidelig for oss

[singlepic id=78 w=320 h=240 float=right]1.JULEDAG: Vi var ikke fullt så mange denne dagen, men også nå fikk vi dele julens høytid med hverandre. Henning og Eivind var med å understreke budskapet denne dagen på en flott måte med sang og spill

[singlepic id=83 w=320 h=240 float=left]5. JULEDAG OG JULEFEST[singlepic id=80 w=320 h=240 float=right] Vi hadde en god gammeldags julefest i Risør Frikirke. Det var et variert og innholdsrikt program der både store og små deltok.  Ingeborg, Berit Elise, Stine, Hanne og Kari danset til sangen  «En krybbe var vuggen» og illustrerte innholdet i denne fine julesangen på en ypperlig måte. Fredrik sang for oss og Rachel Homme fortalte historien om den 4. vismannen som kom for seint til å få følge de andre og selv måtte finne veien til krybben og den største julegaven. [singlepic id=86 w=320 h=240 float=left]Det gjorde hun på en levende og engasjert måte slik at barna (og de voksne også) satt med store øyne og fulgte med. [singlepic id=85 w=320 h=240 float=right]Så fikk vi høre om «Jul i gamle dager». Ellen Værland tok plass i gyngestolen og fortalte fra ca 80 år tilbake, så det var skikkelig gamledagerDa begynte det med slakting av gris og pynting av hus. Her var mange ører spisset,  og det var kulturhistorie av rang som ble utbrodert for oss. [singlepic id=87 w=320 h=240 float=left]Så var det selvsagt gang rundt juletreet  med flere ringer og kaffe,  [singlepic id=88 w=320 h=240 float=right]brus og kaker på alle sammen. Helt til slutt spilte Sophia trompet for oss. Etterpå gikk vi hjem litt rikere enn da vi kom.