Påskefeiring 2013

[singlepic id=181 w=320 h=240 float=left]Den største høytiden for kirka er påska. Da minnes vi igjen hovedpunktene i evangeliet. I år har vi hatt mange fine samlinger i kirka.

Palmesøndag var det generasjonsgudstjeneste, og vi fikk besøk av eselet som fortalte sin historie om inntoget i Jerusalem.

[singlepic id=184 w=320 h=240 float=right]Skjærtorsdag var det nattverdsmåltid i kirka. Knut Homme drog i mange tråder og gav oss en innsiktsfull betraktning rundt dagens tema. Hanna og Rachel sang for oss. Her var det både kyrie og velsignelse.[singlepic id=183 w=320 h=240 float=left]

Langfredag hadde vi en fantastisk gjennomgang av lidelseshistorie i form av opplesning av dikt og bibeltekster. Oskar Aanonsen hadde satt alt sammen og leste diktene. Sigrid Aanonsen leste bibeltekster. Henning Sommerfelt sang med flott formidlingsevne salmer som understreket budskapet og Signe Sollien Andresen spilte til.

[singlepic id=182 w=320 h=240 float=right]Påskedag var det gleden som stod i sentrum. Bente Ulleland og Eivind Bergem Strand sang og spilte slik at oppstandelsens under ble levendegjort for oss.