Påskefeiring!

[singlepic id=113 w=320 h=240 float=right]Palmesøndag var det familiegudstjeneste. Da var det påskevandring og forberedelse til påskehøytiden både for Jesus og menigheten som stod på programmet. Litt spesielt var det når en dame la skituren innom kirka, men det fikk vi dessverre ikke tatt bilde av.

[singlepic id=115 w=320 h=240 float=left]Mandag og misjonsring Bjørn Preben Anfinsen-aRisæ fortalte levende om oppholdet sitt i Jordan og byen Petra. Her manglet det ikke på virkemidler. Vi fikk velkomstte på beduinsk vis, det var krydder og det var mange flotte bilder.Han hadde en utrolig kunnskap om byen som han delte villig av til de frammøtte[singlepic id=110 w=320 h=240 float=right]

Skjærtorsdag var det dekket med langbord i peisestua. Knut Homme ledet gudstjenesten og talte også over teksten fra dagen. Det gjorde han på en tankevekkende og inspirerende måte. Etterpå delte vi nattverdsmåltidet sammen. Mange deltok med innlegg, og vi sang mange kjente og kjære sanger.skjertorsdag

Langfredag var det pasjonsgudstjeneste. Oskar Aanonsen leste dikt og bandt det hele sammen. Elisabeth Gundersen leste fra påskens tekster, og Henning Sommerfelt og Signe Andresen sang både hver for seg og sammen. Det ble en gudstjeneste som pløyde dypt og gav god innsikt i Jesu lidelse og død på korset.

[singlepic id=111 w=320 h=240 float=right]1. Påskedag var det feiring, liv og røre. Da stilte «påskekoret» opp med sang og hele menigheten deltok i påskesangenes jubel. Else Birgit Bergem Strand holdt påsketalen, men fikk god hjelp fra Ellinor Hidle og Anne Tove Aanonsen. De gav sitt bidrag til å forstå kvinnene som fant graven tom. Kristus er oppstanden. Ja, han er sannelig oppstanden!